Tuesday, July 24, 2012

Puasa setengah hari

assalamualaikum semua...

salam 4 ramadhan! nak ceta pasal anak buah nana yang sulung. tahun ni tahun pertama dia puasa. 1st day puasa sampai pukul 12 je.

"azim nak makan. nanti sapa nak abeskan nasi goreng pagi (sahur) tadi"

2nd day puasa sampai pukul 1 lebih. masa tu mak nana goreng kentang bekal untuk adek nana. terbiar bukak la penutup tu sebab panas lagi

"kenapa nenek bukak penutup tu. azim ambek la makan"


adeh, sabo jela ayat-ayat dia nak berbuka tu

semalam akak nana mesej kata azim tahan sampai pukul 3 je. ok la tu. baru 6 tahun. hope lepas ni and tahun2 akan datang dia dapat puasa penuh. huhu...


Namie Beauty

31 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

bgus tu ajar dr awal.

MAY said...

OKEI LA TU.PERKMBGN YG BAIK..HEHE..CUME TAK BLH TGK MKNN DPN MATE JE TU..

AnneRaini said...

mcm2 alasan nak berbuka pose ye. hehe

syawalsimpsons said...

tak pe di ajar awal..senang kan

Eza Boom Boom :) said...

tak pa selow2 :) Dah besar nanti, biasalah dia...

IntaNBerliaN said...

bagus dah ajar awai2.. :-)

wan nurul hezrina said...

bgus sangat2..dia dah puasa setangahari dah ok..

suraya asyikin said...

kirim salam kat azim ye ^^

nanakimie said...

@nuyui a.k.a miss YUI hee,dugaan jugak akak nana nak ajr dia:)

nanakimie said...

@MAY aah,ok la tu kan:)

tula,bila ase lpar je dia kata azim xnk puasa....hee...akak nana suruh jgk dia thn,mcm2 akak nana cakap:)

nanakimie said...

@AnneRaini hee,tula sis,akak nana kata saja dia tu,bukan lapar sgt,

yela selalu kn dia mkn je,tiba mama dia kta xleh mkn,kna puasa...^-^

nanakimie said...

@syawalsimpsons aah,lama2 dia biasa la kan sis:)

nanakimie said...

@Eza Boom Boom :) betul tu cik eza:)

nanakimie said...

@IntaNBerliaN hehe..bg dia biasa kan sis:)

nanakimie said...

@wan nurul hezrina aah,puas jgk la mama dia suh tahan:)

nanakimie said...

@suraya asyikin ok dear:)

♥ Cik Zack ♥ said...

Hehehe bijak dye nk brbuka kan :) xpe2 sikit2 lama2 biase la tu.

happy fasting dear ^^

Myra Jay said...

Takpe pelan2, insyaAllah boleh punya ;)

Yaya Kulimcupcake said...

hye nana...thx for blogwalking to mine blog..

n put my blog on your fav list..
follow lah mmber site yaya...tengsss
http://yayakulimcupcake.blogspot.com/

PinkUmmi said...

hahaha..klaka la..xpe2 lme2 die ok la dh boleh pose penuh

Naili said...

hihih, comel je azim ni... pandai buat taktik nak mkn.. hikhik.. :P

aisya said...

xpe.. tahun depan boleh lah puasa penuh tu.. hehe

fieda said...

takper baru 6 tahun slow2 la kan..

nanakimie said...

@♥ Cik Zack ♥ hee...bijak sangat..smlm balek tadika dia kta azim nk mnum air je,nt azim smbung la balik puasa,hee...ada je alasan dia:)

nanakimie said...

@Myra Jay aah,pelan2 kayuh kan sis...setakat ni baru 2 hari dia dpt puasa penuh,tapi nk kena berlayan la petang tu bawak jalan:)

nanakimie said...

@Cik Fie thanks invite,btw nana xdpt nk join,xda fb.huhu...

nanakimie said...

@Yaya Kulimcupcake most welcome dear:)

nanakimie said...

@PinkUmmi hee..tula sis,harap gitu la kan:)

nanakimie said...

@Naili bab makan dia mmg laju,hee....tu ajar puasa dari skrg,kalau x sat2 mntak nasi:)

nanakimie said...

@aisya insyaAllah:)

nanakimie said...

@fieda aah,slow2 kan sis:)