Wednesday, August 29, 2012

Cerita Raya 2012 (◕‿◕✿)

assalamualaikum semua...

salam 11 syawal! meriah dashboard nana dengan cerita raya blogger-blogger sekalian. cerita raya nana tahun ni biasa-biasa je. gambar satu family masa raya pertama pun takda. lepas salam-salam tu kami satu family terus siap-siap nak beraya ke kampung mak. sebab petangnya pulak nak pulang ke kampung ayah. macam tu la rutin tahunan kami tiap kali raya.



syoknya bila balek raya umah wan nana ni macam-macam menu ada. semuanya makcik nana yang masakkan. antara menu pagi tu ketupat lemang rendang wajib ada. lain-lain masakan berlauk macam gulai ikan patin masak tempoyak, gulai keladi, ayam masak merah and macam2 lagi. specialnya tahun ni makcik nana hidangkan yongtaufu.


dalam sibuk beraya sempat jugak kami menziarah kubur kedua-dua arwah atok belah mak dan abah. cuma tahun ni tak dapat nak beraya sangatla. family nana da mula sibuk uruskan persiapan kawen my sis menjelang september nanti. doakan semoga semua urusan family nana dipermudahkanNya ye. 

gambar-gambar ni semua credit to pakcik nana.


Namie Beauty

20 comments:

Sue PeLik said...

bestttnyaaaa ada kenangan gambar ramai2 :)) selamat hari raya!!

fieda said...

meriah..ctk2 semua gambar ni nana..

Nadiah Sidek said...

family nana family besar ke? nampak macam ramai je tu

selamat hari raya nana :)

nuyui a.k.a miss YUI said...

besh2.. insyaALLAH moga semua dipermudahkan ea.

Myra Jay said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri Nana ;)
Salam Hari Kemerdekaan :)

are_lin@yu said...

daapt berkumpul ramai2 tu yg bez kan ;-)

MAY said...

BESTNYE BERAYE DI KG KAN..

AnneRaini said...

byknye menu..siap ada gulai ikan patin tu..

nanakimie said...

@Sue PeLik tahun ni xbergambar sangat,selalu tiap2 family bergambar dgn wan. tapi ada jugak la sikit2 gambar ni sebagai kenangan kan,hee...selamat hari raya juge!:)

nanakimie said...

@fieda meriah dgn sedara mara je,hee...t nana terjah blog sis pulak ngk gambar raya ye^-^

nanakimie said...

@Nadiah Sidek boleh tahan besar jugakla sis,adik beradek mak nana pun dah 8 orang,belum masuk sedara mara lagi...:)

selamat hari raya juga sis n family!^-^

nanakimie said...

@nuyui a.k.a miss YUI amin...terima kasih yui doakan:)

nanakimie said...

@Myra Jay salam aidilfitri & salam kemerdekaan juga sis!^-^

nanakimie said...

@are_lin@yu aah,best.lg best bila dapat duet raya,hee....:)

nanakimie said...

@MAY aah,meriah dgn pakcik makcik sedara mare...^-^

nanakimie said...

@AnneRaini aah,makcik nana dia ada buat catering,tu masak pun macam2...best lauk2 pun lauk kampung gitu:)

♥ Cik Zack ♥ said...

selamat hari rye nana syg ! bru brkesempatan nk bw. hadehh line truk sgt. ni pon tsekat2. xdpt tgk gmbr :(

IntaNBerliaN said...

meriah je.. seronok tgk gambo2 raya ni :-)

Wanieys said...

meriahnyer...selamat hr raya nana :)

Nisa Greennnpanda said...

wah..mkn young tau fu time raye..mmg special.. t'liur lak tibe2, hehe.. XP