Thursday, November 15, 2012

Tip Sihat Gaya Rasulullah #8

assalamulaikum semua...

credit to eresepi.com

air perahan buah-buahan ataupun sayur-sayuran kaya dengan mineral dan vitamin. bagi wanita hamil yang ingin mengurangkan rasa mual yang biasanya dialami pada waktu pagi (morning sickness), minumlah jus tembikai ataupun timun. ini kerana kedua-duanya makanan yang dapat menyejukkan sistem pencernaan.

sumber : 365 Tips Sihat Gaya Rasulullah

Namie Beauty

15 comments:

sHaRiNa eLyaNa said...

oh..yala byk kebaikan tembikai n timun ni..info yg mnarik..thnks for sharing

Zie said...

Masa pegnet dulu tak amalkan apa2 pun.. huhu kalau tahu leh try..memang morning sicknes gilerr

nuyui a.k.a miss YUI said...

sedap air tembikai =)

Mira Adzlia said...

yg xpreknen pun suke minum air tembikai ini..hihi

eintan nurfuzie said...

untuk yg diet pun blh kan?

PinkUmmi said...

bagus2...thanks dik share tips nih

Miza Yusof said...

Info berguna :)
InsyaAllah satu hari nanti bila pregnant boleh amalkan :)
Tak semestinya kena tunggu pregrant, sekarang pun boleh kan. Untuk diet yang sihat :)

nik ros said...

tembikai blh la minum.kalau timun nik kurang skit :)

Nora Karim said...

air timun mmg sedap.. yummy!!

eita said...

bagus jugak tip ni

Tihara said...

as salam

haah sedap tgk jus tu terus rasa sejuk je..penah tgk dalam fatabiouni, Rasulullah s.a.w suka makan tembikai di selang dengan kurma:)

adyna said...

Masa panas sedap makan tapi tak boleh makan banyak.. Nandi batuk ;)

IntaNBerliaN said...

jus tembikai... dah lama xminum

are_lin@yu said...

nice sharing dear ;-)

AnneRaini said...

good info..tembikai memang my feveret.