Thursday, July 3, 2014

Kelebihan meminum air cincau

assalamualaikum...

 gambar credit google

cincau adalah minuman kegemaran yang biasa dihidangkan semasa bulan puasa. cincau mempunyai sifat sejuk dan basah yang baik diminum bagi mengurangkan kepanasan. ia juga membantu mengubati barah dan demam kepialu. ahli herba menggalakkan mereka yang mengalami gangguan pencernaan supaya meminum cincau.

sumber : 365 Tip Sihat Gaya Rasulullah

gambar credit google

Namie Beauty

13 comments:

Farah Waheda Wahid said...

air cincau adalah salah satu favourite akak...

Asha Lya said...

aishh feveret lya nie mix susu

nor nazliana said...

wow membuatkan tekak ni nk merasa jer..huhuuu

Cik Itah@RRP said...

salam. jarang layan cincau hehe

nor_farihan said...

peberet Dik An ni cincau mincau ni hehe...

Kisah Si Dairy said...

terasa nak buat bandung cincau pulak hari nie

Mas Zull said...

assalamualaikum nana...sedapnya tengok cincau bandung tu....;)

Haura Marissa said...

sangat menyegarkan cincau nie..haritu sanggup pergi kedai beli cincau semata2..puasa2 nie rindu sangat kat cincau.

sHaRiNa eLyaNa said...

oh sha bru tau, rupanya hebat juga cincau ni..tq for sharing dear

Ainim Suju said...

tak berapa suka sbb rasa dia macam ubat

Ismi Ana said...

Alahai..kenapa gambar air terhidang di waktu2 begini. Sy mahu! Hehe

ecah khalili said...

Bandung cincauuu.wahh..dahaga terus rasa..menggoda jiwa dan raga ini..ya ampunnn..

AnneRaini said...

akak suka cincau...sedap dan sejuk je rasa die.