Wednesday, December 9, 2015

Types of Heels

Assalamualaikum semua...


entry kali ni bukan nak review novel, tapi nak cerita tentang kasut tumit tinggi atau high heels :D selalu kita tengok artis artis wanita ada pelbagai koleksi heels. untuk mereka gayakan semasa persembahan, majlis-majlis istimewa, malam anugerah dan sebagainya . haaa bukan artis sahaja, pasti ramai jugak wanita wanita diluar sana suka pakai heels. setuju ?

sememangnya wanita dan kasut tidak dipisahkan :) walaupun ada yang sakit kaki sebab pakai heels, tapi mungkin ada sesetengah diantara mereka lebih prefer pakai heels untuk nampak lebih tinggi selain menjadikan penampilan mereka nampak lebih elegan dan feminin. masuk shopping mall, pasti rambang mata pilih kasut apatah lagi shopping online. 

kita boleh lihat ada pelbagai jenis heels direka mengikut citarasa terkini wanita wanita diluar sana dan semestinya kita akan memilih heels yang sesuai dan selesa untuk digayakan :D berikut merupakan jenis-jenis kasut tinggi atau types of heels.

Basic Heel Pumps
Classic High Heels

Rekaan klasik ini merupakan rekaan pertama kasut tumit tinggi dan sesuai dipadankan dengan pakaian formal. samaada untuk dipakai ke tempat kerja, majlis-majlis rasmi atau pun sesi temuduga.

Floral Printed Wedges

Wedges Heels


Bagi mereka yang mahukan pemakaian yang lebih lancar dan kurang menyakitkan, koleksi wedges heels adalah pilihan terbaik kerana struktur tapak yang lebih stabil. Ia juga sesuai digayakan dengan koleksi pakaian kasual.

Peep Toe Sling Back High Heels

Peep-Toe Heels


Rekaan ketiga pula adalah peep-toe heels yang direka dengan bukaan kecil pada bahagian jari si pemakai.

Ankle Block Heel Boots

Ankle Boots


Bagi gaya yang lebih ranggi, rekaan high heels yang terbaik adalah semestinya ankle boot.
Kitten d'Orsay Heels

Kitten Heels



Dan rekaan heels yang terakhir adalah kitten heels. Apa yang berbeza adalah, ketinggian tumit yang lebih rendah berbanding koleksi high heels yang lain. 


Namie Beauty

2 comments:

Aqilah Azmi said...

aaa i dont wear heels T_T

Unknown said...

@Aqilah Azmi ehehe. nana ada wedges je pun, lebih selesa pakai flats gitew :D