Friday, June 1, 2012

Tip Sihat Gaya Rasulullah #5

assalamualaikum semua...




petua hidup sihat tanpa ubat adalah dengan mendapatkan tidur yang mencukupi sekitar 6.5jam sehari. mengikut sunah nabi, elok bagi kita tidur dengan menghadap ke kanan. selain itu, bersenamlah sebanyak tiga kali seminggu. setiap senaman perlu dilakukan antara 20 hingga 40 minit. menghirup udara segar pada waktu pagi dapat memperbaiki pernafasan kita. tekanan pula dapat dikawal dengan berserah diri kepada Allah.

sumber : 365 Tips Sihat Gaya Rasulullah

Namie Beauty

8 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

betul tak,kt elok tido ikut arah kiblat?

puteri nur afiqah said...

bagus tips ni... thanks for sharing.. ^_^

Anis Adila Aris said...

sunah semuanya ada kebaikan :)

NOOR FATIN said...

betol tu nana. ;) sama2 kita amalkann ;)

Naili said...

Suka entri kamu yang ini... buku kau yg 365 Tips sihat gaya Rasulullah tu mmg bagus la.. klu jumpe kat kedai nak bli la.. best, best..

sHaR!Na eLyaNa said...

hye nanakimie..sha singgh sini..dari http://www.lidarahim.com/2012/06/pengumuman-10-pemenang-saguhati-rm150.html tahniah dapat saguhati :)

Lida Rahim said...

Insya Allah harap sgt dpt buat semua tu

haa jom ke blog akak ye.. sharina dah bgtao tu kan??

Lida Rahim said...

eh silap... nana dah tao :)

tapi mana alamatnya dik?